The role of west in the marketing of Hungarian Agricultural Products
Abstract
Egy piac sajátosságait büntetlenül nem lehet figyelmen kívül hagyni. Különösen így van ez két - agrárexportunk szempontjából mindig is frekventált - régió, a szovjet utódállamok és a délszláv válságövezet esetében. Mindkét piac dinamikus élelmiszer-felvevő, a sa já t termelés és a népesség élelmiszer-szükséglete között mély szakadék tátong. Súlyosbítja a helyzetet (elsősorban a FÁK országainak esetében) a fizetésképtelenség, a fizetési garanciák hiánya, bankkapcsolataink esetlegessége, a pénzügyi infrastruktúra kezdetlegessége és az állami garanciavállalást akadályozó, történelmi léptékű tartozásállomány. Mindezek ellenére ez a két tradicionális piacunk a nyugati árutömeg, sok esetben az elfekvő élelmiszerkészletek egyre jelentősebb felvevőjévé válik.