Rules of the Business Behavior in Commerce

Authors

  • Péter Korondán

Abstract

Naponta ötmillió vásárlás történik a belkereskedelemhez tartozó különböző üzletekben. Ezért nem mindegy, hogy milyen a vevő-eladó kapcsolat, a kereskedők magatartása. Sajnos, még mindig akadnak negatív példák, amelyek rontják a vásárlók közérzetét. Pedig hosszú évek tapasztalata bizonyítja, hogy a bolti dolgozók viselkedése és a bolti forgalom között nyilvánvalóak az összefüggések. Az egyes boltok közötti verseny, az új üzemeltetési formák elterjedése, valamint az, hogy a vevő a pénzért nemcsak áruban, hanem kiszolgálásban is minőséget vár, megköveteli a színvonal emelését. A gyakorlatban is tapasztalható, hogy egyes üzletekben sértő módon bácsizzák vagy nénizik a vevőt, a fiatalokat pedig egyszerűen letegezik. Máshol a kereskedők nemcsak közömbösek, hanem unják a vevőket, és ezt tudomásukra is hozzák. Sokszor idegesek, türelmetlenek, mogorvák. Előfordul, hogy különbséget tesznek aszerint, hogy a vevő sok vagy kevés pénzt költ el, vagy csupán érdeklődik. Minden bolti eladó számára fontos szabály a becsületesség, igazmondás, tisztaság, higiénia, szolgálatkészség, udvariasság, tapintat, önuralom. A szolgálatkész, figyelmes eladói magatartás egyik legfontosabb része a mosoly...

Downloads

Published

2019-12-01

How to Cite

Korondán, P. (2019) “Rules of the Business Behavior in Commerce”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 31(2), pp. 25–27. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2175 (Accessed: 23 July 2024).

Issue

Section

Market Strategies