How Franchising Works

Authors

  • Péter Hámori

Abstract

Elsősorban az Egyesült Államokban, de más fejlett országokban is, a franchise jelentős múlttal büszkélkedhet és feltűnő fejlettségének köszönhetően a vállalkozási formák élvonalába tartozik. Előnyös felté­teleket kínál mindkét résztvevője számára: a franchise-átadó, aki egy jól ismert, „bejáratott" márkanevet vagy egy már bevált termelési módot, ajánl eladásra, egyszerre növelheti eladási területét és piaci részesedését. Aki mindezeket meg szeretné vásárolni az átvevő - a tapasztalt átadó segítségével vezetheti be „jószágát" a piacra. Akárhonnan is nézzük, a vállalkozás e formája mindkettőjük számára kifizetődő. A franchise-t nem véletlenül tartják a leggyorsabban fejlődő vállalkozási formák egyikének. Ezt a kö­vetkező tények támasztják alá:
- Az amerikai vásárlók minden harmadik dollárjukat egy, a franchise keretében üzemeltetett kereskedelmi egységben költik el.
- Több mint 7 millió embernek nyújt munkahelyet.
- Gyorsabban fejlődik, mint a többi vállalkozási formák bármelyike.
Ezekből a tényekből arra a következtetésre juthatunk, hogy megéri ezt a fajta vállalkozási formát előnyben részesíteni, bárhol a világon.

Downloads

Published

2019-12-01

How to Cite

Hámori, P. (2019) “How Franchising Works”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 31(6), pp. 42–46. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2040 (Accessed: 22 December 2024).

Issue

Section

Dissertations