Learning Organisations and Marketing
Abstract
Hogy változik a világ, benne a vezetői orientáció! Nemrég Kotler még azt írta, hogy „az a vállalat fogja a legjobb teljesítményt nyújtani, amelyik a fogyasztók nézőpontjából a legnagyobb értéket tudja termelni és ezt hosszú távon fenn is tudja tartani". Az informatika robbanásszerű fejlődése e megállapítást azzal fejlesztette tovább, hogy kiegészítette az információszerzés gyorsaságával. Vagyis az a szervezet őrzi meg pozícióját vagy előzi meg versenytársait, amelyik előbb jut információhoz. Az emberierőforrás-menedzsmentnek, mint vezetési irányzatnak a megjelenése pedig ezt azzal egészítette ki, hogy nem elég az információk gyors megszerzése, de azokat felhasználni is tudni kell. A vezetői orientáció változik, de a lényeg ugyanaz marad. A fogyasztói, piaci igények VÁLTOZÁSÁ-ról kell gyorsan információt szerezni, és tudni kell azt feldolgozni. így teremtődik egy „új" kapcsolat a marketing és a személyzeti részleg között.