Health consciousness in Hungarian adults people in 2000

Authors

  • Julianna Boros Johan Béla Országos Epidemiológiai Központ

Abstract

A megfelelő egészségi állapot elérését és fenntartását számtalan társadalmi-gazdasági tényező befolyásolja, de természetesen az egyén szerepe sem megkérdőjelezhető. Az egészség ugyanis nagymértékben tudatos törekvés és erőfeszítés eredménye, hiszen az ember nem pusztán passzív elszenvedője azoknak a körülményeknek, amelyek közt jól vagy rosszul érzi magát, hanem - kisebb-nagyobb mértékben - megteremtője is. Az egyén felelősségét és egyben lehetőségeit mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a leggyakoribb halálhoz vezető betegségek (például szív- és érrendszeri betegségek) kockázatát tudatosabb egészségmagatartással, azaz a dohányzás, az alkoholfogyasztás visszafogásával, megfelelő étrend követésével és rendszeres testmozgással jelentősen csökkenteni lehetne [1, 2, 3].

Downloads

Published

2019-12-05

How to Cite

Boros, J. (2019) “Health consciousness in Hungarian adults people in 2000”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 36(5-6), pp. 15–23. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1401 (Accessed: 3 July 2024).

Issue

Section

Health care marketing