„Health care marketing”
Abstract
A huszadik században a marketing modelljét egy sor olyan társadalmi tevékenységre is vonatkoztatták, amelyben olyan értékeket próbáltak terjeszteni, melyek átvétele elsődlegesen a fogyasztók érdeke lenne. Ez már a demokratikus, NI. a civilizált és liberalizált társadalmak megnyilvánulása, amelyekben igyekeznek a minimálisra szorítani a korlátozásokat, tilalmakat és előírásokat, amelyekkel korábbi társadalmi formációk a közjót próbálták biztosítani. A civilizált tömegtársadalmakban a tilalmak általában nem is bizonyultak eléggé hatékonynak, erre példa az egészséget károsító élvezeti szerek korlátozása, amely még nagy társadalmi eszközráfordítás mellett sem volt eléggé hatásos (pl. a szesztilalom, a drogok és dohánytermékek kontrollja, stb.).
A társadalom befolyásolására, meggyőzésére a marketing elveit és eszközeit kezdték használni, és ezt a gyakorlatot társadalmi (szociális) marketingnek nevezték el.