The extended arm - Outsourcing specialties and operational aspects of the customer-close functions

Authors

  • Attila Balogh Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskolai Kar; Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Gazdálkodástani Doktori Program

Abstract

A szervezetek számára az innováció outsourcingon keresztül történő elérésének, illetve magának a kihelyezési gyakorlatnak számos jól ismert mozgatórugója létezik, így a teljesség igénye nélkül érdemes megemlíteni, hogy a szervezeti erőforrások limitáltak, a vállalatok nem rendelkezhetnek minden releváns területen a szükséges motivációval és tudásmélységgel, a kihelyezők pedig gyakran nem képesek elviselni a fejlesztési kockázatokat. Ugyancsak fontos érv a módszer mellett, hogy a nem kulcsfontosságú tevékenységek esetében a vállalat nem mindig tudja a legjobb szakembereket megszerezni, valamint alkalmazása - mint azt Porter [2001] is kifejti - lehetővé teszi bizonyos inputok viszonylag egyszerű módon történő megszerzését, így mérséklődnek a piacra lépési korlátok, könnyebbé válik a piacra való belépés, és felgyorsul a piacelérés.

Downloads

Published

2019-12-01

How to Cite

Balogh, A. (2019) “The extended arm - Outsourcing specialties and operational aspects of the customer-close functions”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 39(6), pp. 51–60. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1357 (Accessed: 18 December 2024).

Issue

Section

M&M mix