The significance of contingent valuation in the measurement of environment conscious behaviour
Abstract
Kutatásomat arra az alapfeltevésre alapoztam, mely szerint a közjószágokkal kapcsolatos általános attitűdkérdések nem adnak valós választ egy adott közjószág megítélésére vonatkozóan. Hipotézisem szerint az így adott válaszok a társadalmi elvárásokkal, morállal való azonosulást, annak meglétét igazolják. Véleményem szerint az egyének valós támogatását más mérési módszerrel tudjuk megismerni. Várakozásaim szerint a két módszerrel mért eredmények eltérőek, az eltérés pedig a társadalmi szolidaritás szintjét mutatja. Minél magasabb az eltérés, annál alacsonyabb szintű a társadalmi szolidaritás. A kutatást a környezetvédelem területén a szelektív hulladékgyűjtésre vonatkozó attitűdök és értékítéletek megismerésére fókuszáltam.
Downloads
Published
2019-11-01
How to Cite
Monostori, K. (2019) “The significance of contingent valuation in the measurement of environment conscious behaviour”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 41(6), pp. 13–23. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1174 (Accessed: 22 December 2024).
Issue
Section
Green Marketing