Perspectives of green marketing
Abstract
A marketing tudományát a közgazdaságtan tudományába, mint nagyobb egységbe tudjuk behelyezni. Sajnos a közgazdaságtan hagyományos szemlélete - különös tekintettel a neoklasszikus közgazdaságtanra - gyökeresen ellentmond a környezet megóvásával kapcsolatos követelményeknek. „A természetes erőforrásokat szabadnak, azaz ingyenesnek tekinti, az embert gyakorlatilag csak pénzben kifejezhető szempontok alapján mérlegelő gazdasági lényként értelmezi, a fejlődés fő célját és ismérvét pedig a korlátlan növekedéssel teszi egyenlővé” [Tóth 1995]. Napjainkban egy új tudományterület kialakulásának, az ökológiai közgazdaságtan fejlődésének lehetünk szemtanúi, amely olyan transzdiszciplináris megközelítés, melynek célja az ökológia és a gazdaság összefüggéseinek megértése a fenntartható fejlődés érdekében [Búzás és tsai 2004].