Fair trade: méltányos kereskedelem az EU-ban

Szerzők

  • Barnabás Falusi Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola (BKF) üzleti kommunikáció szak

Absztrakt

A jelenlegi világkereskedelmi rendszer sokak szerint még rövid távon sem szolgálja a fenntarthatóságot. Ezért az Európai Parlament is többször foglalkozott a fair trade témakörével és 2006. július 6-ai állásfoglalásában a következőket fogalmazta meg: „... a méltányos kereskedelem két, egymástól elválaszthatatlan célkitűzést követ, amely egyrészről a fejlődési lehetőség biztosítása a fejlődő országok kistermelői és munkavállalói számára, másrészről a nemzetközi kereskedelmi rendszer és magáncégek bátorítása annak érdekében, hogy igazságosabban és a fenntartható fejlődést jobban elősegítő módon működjenek”. Jelen tanulmány bemutatja a méltányos kereskedelem történetét és szervezeteit, míg a következő számban megjelenő rész a fair trade kommunikációjával foglalkozik.

Downloads

Megjelent

2019-10-16

Hogyan kell idézni

Falusi, B. (2019) „Fair trade: méltányos kereskedelem az EU-ban”, Marketing & Menedzsment, 42(1), o. 20–29. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/581 (Elérés: 21 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Marketing és társadalmi felelősségvállalás

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei