Az orvosok fogyasztási szokásai Bourdieu tőkeelmélete alapján

Hatással lehet-e a foglalkozás a fogyasztási szerkezetre?

Szerzők

  • Erzsébet Hetesi Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar
  • Edit Tóth Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar

Absztrakt

A nyolcvanas évektől kezdődően a nemzetközi marketingirodalomban egyre nagyobb számban jelentek meg publikációk, amelyek hangsúlyozták a fogyasztók életstílusának mind teljesebb feltárása iránti igényt annak érdekében, hogy új szegmentálási ismérveket alakíthassanak ki a vásárlók fogyasztói magatartásának megfelelő magyarázása érdekében. Tanulmányunkban egy lehetséges fogyasztásszociológiai dimenziót vázolunk fel kísérleti alapkutatásunk bemutatásán keresztül. Vizsgáljuk egy területileg, foglalkoztatási szerkezet alapján egyértelműen behatárolható csoport, egy nagyváros orvosainak fogyasztási szokásait társadalmi, kulturális és gazdasági szempontból, választ keresve arra, fogyasztási szerkezetüket milyen életmódszervező elemek határozzák meg.

Downloads

Megjelent

2019-10-14

Hogyan kell idézni

Hetesi, E. és Tóth, E. (2019) „Az orvosok fogyasztási szokásai Bourdieu tőkeelmélete alapján: Hatással lehet-e a foglalkozás a fogyasztási szerkezetre?”, Marketing & Menedzsment, 42(2), o. 49–59. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/544 (Elérés: 29 március 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Orvosok, gyógyszerészek, betegek