Adalékok a fogyasztói viselkedés vebleni interpretációjához
150 éve született Thorstein Veblen, a marketingtudomány első professzora
Absztrakt
Adam Smith máig időtálló gondolatai által, illetve korának uralkodó közgazdasági nézetei óta rengeteget változott és egyúttal fejlődött a közgazdasági gondolkodás, ugyanakkor a gazdaságelmélet mind a mai napig adós maradt a fogyasztói viselkedés mögött meghúzódó jelenségek átfogó vizsgálatával. Talán a legelső, de kétség kívül a legmeghatározóbb és legmaradandóbb támadást Thorstein Veblen indította a „homo oeconomicus” emberképpel szemben. E tanulmányban az ő emlékének adózva próbáljuk felvázolni azokat a gondolatokat, amelyek alapjaiban törték ketté a fogyasztói viselkedés mechanikus felfogását, és alapozták meg a marketing fogyasztóközpontú és jóval komplexebb szemléletét.
Downloads
Megjelent
2019-10-13
Hogyan kell idézni
Hausmann, P. (2019) „Adalékok a fogyasztói viselkedés vebleni interpretációjához: 150 éve született Thorstein Veblen, a marketingtudomány első professzora”, Marketing & Menedzsment, 42(4), o. 64–71. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/520 (Elérés: 13 november 2024).
Folyóirat szám
Rovat
Évforduló