A magyar piackutatás történeti áttekintése

Szerzők

  • Zoltán Magyar Nyíregyházi Főiskola - GTF

Absztrakt

A hazai piackutatás története három fő szakaszra osztható. Az első szakasz az I. világháború után kezdődött és a II. világháború kezdetéig tartott. A korszak első dokumentált piackutatás-jeliegű tevékenysége 1926-ből származik és az újonnan alakult Magyar Rádió műsorainak fogadtatását volt hivatott felmérni. A második időszak a II. világháború után kezdődött és a rendszerváltásig tartott. Erre az időszakra jellemző volt, hogy a piackutatás a mindenkori (gazdaság)politikai vezetés belátásától függően nyert teret és állt a gazdasági és politikai döntések szolgálatában. A rendszerváltástól kezdődően a gyökeresen átalakuló fogyasztói szokások következtében hazánkban is megjelentek a multinacionális piackutató szervezetek, akik a hazai szervezetekkel együtt professzionális módszerekkel állnak a gazdasági és társadalmi szervezetek rendelkezéseire.

Downloads

Megjelent

2019-10-13

Hogyan kell idézni

Magyar, Z. (2019) „A magyar piackutatás történeti áttekintése”, Marketing & Menedzsment, 42(5-6), o. 51–59. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/492 (Elérés: 5 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Marketingkutatás