A magyar piackutatás történeti áttekintése
Absztrakt
A hazai piackutatás története három fő szakaszra osztható. Az első szakasz az I. világháború után kezdődött és a II. világháború kezdetéig tartott. A korszak első dokumentált piackutatás-jeliegű tevékenysége 1926-ből származik és az újonnan alakult Magyar Rádió műsorainak fogadtatását volt hivatott felmérni. A második időszak a II. világháború után kezdődött és a rendszerváltásig tartott. Erre az időszakra jellemző volt, hogy a piackutatás a mindenkori (gazdaság)politikai vezetés belátásától függően nyert teret és állt a gazdasági és politikai döntések szolgálatában. A rendszerváltástól kezdődően a gyökeresen átalakuló fogyasztói szokások következtében hazánkban is megjelentek a multinacionális piackutató szervezetek, akik a hazai szervezetekkel együtt professzionális módszerekkel állnak a gazdasági és társadalmi szervezetek rendelkezéseire.