GIS és marketing
Absztrakt
Néhány éve új távlatokat nyitó információs technológia kezd elterjedni Magyarországon is. Ez az úgynevezett Geographical Information System (GIS), ami hazánkban „Térinformatika" néven honosodott meg.
Az új gondolat Amerikából származik. Felismerték, hogy a legkülönbözőbb szervezetek által használt adatok 70-80%-a földrajzi helyhez köthető, és térben való elhelyezésük, kezelésük, megjelenítésük és elemzésük megnöveli az adott információs halmaz látszólagos értékét.
A cikk célja, hogy segítséget nyújtson azoknak, akik marketingmunkájuk során már használnak, vagy használni kívánnak számítástechnikai eszközöket, amelyek közül a térinformatika felhasználása új távlatokat ígér.
Downloads
Megjelent
2019-12-21
Hogyan kell idézni
Szabados, L. (2019) „GIS és marketing”, Marketing & Menedzsment, 30(1), o. 22–26. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2513 (Elérés: 22 november 2024).
Folyóirat szám
Rovat
–