GIS és marketing

Szerzők

  • László Szabados Alföldi Rt.

Absztrakt

Néhány éve új távlatokat nyitó információs technológia kezd elterjedni Magyarországon is. Ez az úgynevezett Geographical Information System (GIS), ami hazánkban „Térinformatika" néven honosodott meg.
     Az új gondolat Amerikából származik. Felismerték, hogy a legkülönbözőbb szervezetek által használt adatok 70-80%-a földrajzi helyhez köthető, és térben való elhelyezésük, kezelésük, megjelenítésük és elemzésük megnöveli az adott információs halmaz látszólagos értékét.
     A cikk célja, hogy segítséget nyújtson azoknak, akik marketingmunkájuk során már használnak, vagy használni kívánnak számítástechnikai eszközöket, amelyek közül a térinformatika felhasználása új távlatokat ígér.

Downloads

Megjelent

2019-12-21

Hogyan kell idézni

Szabados, L. (2019) „GIS és marketing”, Marketing & Menedzsment, 30(1), o. 22–26. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2513 (Elérés: 26 április 2024).

Folyóirat szám

Rovat