A kereskedelmi magatartás szabályai

Szerzők

  • Péter Korondán

Absztrakt

Naponta ötmillió vásárlás történik a belkereskedelemhez tartozó különböző üzletekben. Ezért nem mindegy, hogy milyen a vevő-eladó kapcsolat, a kereskedők magatartása. Sajnos, még mindig akadnak negatív példák, amelyek rontják a vásárlók közérzetét. Pedig hosszú évek tapasztalata bizonyítja, hogy a bolti dolgozók viselkedése és a bolti forgalom között nyilvánvalóak az összefüggések. Az egyes boltok közötti verseny, az új üzemeltetési formák elterjedése, valamint az, hogy a vevő a pénzért nemcsak áruban, hanem kiszolgálásban is minőséget vár, megköveteli a színvonal emelését. A gyakorlatban is tapasztalható, hogy egyes üzletekben sértő módon bácsizzák vagy nénizik a vevőt, a fiatalokat pedig egyszerűen letegezik. Máshol a kereskedők nemcsak közömbösek, hanem unják a vevőket, és ezt tudomásukra is hozzák. Sokszor idegesek, türelmetlenek, mogorvák. Előfordul, hogy különbséget tesznek aszerint, hogy a vevő sok vagy kevés pénzt költ el, vagy csupán érdeklődik. Minden bolti eladó számára fontos szabály a becsületesség, igazmondás, tisztaság, higiénia, szolgálatkészség, udvariasság, tapintat, önuralom. A szolgálatkész, figyelmes eladói magatartás egyik legfontosabb része a mosoly...

Downloads

Megjelent

2019-12-01

Hogyan kell idézni

Korondán, P. (2019) „A kereskedelmi magatartás szabályai”, Marketing & Menedzsment, 31(2), o. 25–27. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2175 (Elérés: 24 április 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Piaci stratégiák