Új lehetőségek a marketing-információelemzésben: A conjoint-analízis
Absztrakt
Az elmúlt évtizedben a számítástechnika robbanásszerű fejlődésen ment keresztül, s ez mindenki számára elérhetővé tette a számítógépek alkalmazását. Emiatt a jelentős számítási igénnyel járó matematikai-statisztikai módszerek felhasználásának keretei is hihetetlen mértékben kibővültek. Az összetett matematikai-statisztikai módszerek marketingkutatásban való elterjedésének másik fontos oka az, hogy a hagyományos elemzési módszerek (kereszttáblák stb.) már nem elégítették ki a mélyebb összefüggéseket kereső szakembereket. Az összetettebb kutatási feladatok megoldásához azonban nélkülözhetetlen a kifinomultabb, de ugyanakkor számításigényesebb módszerek alkalmazása. A faktoranalízis, a varianciaanalízis (ANOVA), a multidimenziós skálázás és a klaszter-analízis stb. mellett egyes feladatok esetében a conjoint-analízis vezethet megfelelő eredményre.