A személygépkocsi kereskedelem helyzete az Európai Unióhoz való csatlakozással összefüggésben

Szerzők

  • József Palguta Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedésgazdaságtani Tanszék

Absztrakt

A magyar autókereskedelem még fiatal, gyorsan változó piacnak számít. Az alapvető, ma is domináló sajátosságok mindössze az 1996-97-es években alakultak ki. A járművek iránti keresletben magas a darabszám-igény, ugyanakkor igen alacsony a fogyasztók részéről vállalható árszint. Piaci egyensúlyról még nem beszélhetünk, gyakoriak és jelentős mértékűek a kormányzati piacbefolyásoló döntések. Az Eu-csatlakozással a mára kialakult rendszerben meghatározó változások várhatóak, főleg a 2005-ös évtől, amikor az unióban is újabb szabályozások lépnek majd életbe. Ekkor a magyar autókereskedelem új korszaka fog elkezdődni.

Downloads

Megjelent

2019-12-08

Hogyan kell idézni

Palguta, J. (2019) „A személygépkocsi kereskedelem helyzete az Európai Unióhoz való csatlakozással összefüggésben”, Marketing & Menedzsment, 37(2), o. 47–57. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1502 (Elérés: 16 október 2024).

Folyóirat szám

Rovat

M&M EU mix