A szolgáltatás-vezetés értékalapú modellje a „köz-menedzsmentben”

Szerzők

  • Balázs Heidrich Miskolci Egyetem Vezetéstudományi Intézet
  • Alíz Somogyi Miskolci Egyetem Vezetéstudományi Intézet

Absztrakt

A szolgáltatások vezetési sajátosságai a belső-szervezeti és külső-piaci feltételek miatt máshogy működnek, mint a hagyományos, termelő vállalatoknál. A vezetői eszközrendszer természetesen hasonló, azonban eltérő hangsúlyok szükségesek a humán tényezők kezelésében. A belső szervezeti viszonyok, amelyek mindenféleképpen hatással vannak a szervezeti eredményességre, a szolgáltató szférában alapvetően meghatározzák a működés milyenségét, az ügyfél által érzékelt minőséget. Jelen írás célja, hogy felhívja a figyelmet a piaci gondolkodásmód szerint megközelíthetetlennek vélt közszolgáltató és közigazgatási szektor változtatási igényeire. Ezen változások mindenféleképpen a profitorientált szervezetek irányába mozdítják el a szektor szereplőit, még ha a környezeti feltételrendszer és az állami szerepvállalás miatt eltérő súllyal is jelennek meg a hagyományos vezetői eszközök.

Downloads

Megjelent

2019-12-07

Hogyan kell idézni

Heidrich, B. és Somogyi, A. (2019) „A szolgáltatás-vezetés értékalapú modellje a »köz-menedzsmentben«”, Marketing & Menedzsment, 37(5), o. 14–25. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1457 (Elérés: 10 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Szolgáltatás menedzsment