Pedagogy and politics: avant-garde strategies for founding museums

Authors

  • Eszter Őze Hungarian University of Fine Arts

DOI:

https://doi.org/10.15170/Ujszem.2023.1.2.2

Keywords:

museum, society, pedagogy, politics, Wien

Abstract

Instead of contrasting economics and culture, Otto Neurath and his colleagues advocated the development of a common language that combined content based on economic explanations with a representational technique aimed at renewing the artistic language used in politics. In her study, Eszter Őze examines the educational project of the Gesellschafts- und Wirtschaftsmuseum (Social and Economic Museum) in Vienna, which they founded.

Author Biography

Eszter Őze, Hungarian University of Fine Arts

Egyetemi tanársegéd az MKE Képzőművészet-elmélet Tanszékén és a Közép-Európai Művészettörténeti Kutatóintézet tudományos munkatársa.

Downloads

Published

2024-03-19

How to Cite

Őze, E. (2024). Pedagogy and politics: avant-garde strategies for founding museums. New Eye, 1(2). https://doi.org/10.15170/Ujszem.2023.1.2.2

Issue

Section

Szellemi Elmélyülésre Késztető Szövegek