EGY HELYI TDM SZERVEZET MŰKÖDÉSE ÉS TÁRSADALMI TŐKÉJE BARANYA MEGYÉBEN
Kulcsszavak:
TDM szervezet, társadalmi tőke, Harkány, együttműködés, bizalomAbsztrakt
A tanulmány Dél-Baranya fejlődési potenciáljaként emlegetett ágazatának, a turizmusnak egy szakmai
műhelyét mutatja be. Harkány városában a vendéglátás több évszázados múltra tekint vissza, melynek
összehangolt működését jelenleg egy helyi TDM szervezet koordinálja. A társadalmi tőke és bizalom
elméletét felhasználva, Harkány példáján keresztül azt mutatjuk be, hogy miként hatnak egy turisztikai
szervezet működésére a rendszer kereteket meghatározó országos tényezők és a helyi adottságok. A kutatás
kvalitatív eszközökkel(résztvevő megfigyelés, interjú) készült. Az eredmények alapján az látható, hogy a
harkányi turisztikai szervezetre főként az összekapcsoló társadalmi tőkejellemző, vagyis a menedzsment és
település kapcsolat-rendszerében a hierarchiában felfelé található szereplők dominálnak. Ennek egyik
magyarázata a turisztikában érdekeltek között tapasztalható alacsony bizalmi szint.