Törökország turizmusstratégiái: Spirituális és kulturális tapasztalatépítés horgonyhatás révén

Szerzők

  • Arzan Dilek Bozkurt Isztambuli Kereskedelmi Egyetem, Társadalomtudományi Intézet, Marketing Menedzsment Program
  • Aşkım Nurdan Tümbek Tekeoğlu Isztambuli Kereskedelmi Egyetem, Gazdálkodástudományi Kar, Logisztika Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.15170/TVT.2024.09.04.06

Kulcsszavak:

lehorgonyzás, ökoturizmus, spirituális turizmus, wellness pihenés

Absztrakt

Az alábbi esettanulmány a „lehorgonyzás” jelenségének a törökországi turizmusban való alkalmazásáról és a turisták lelki szükségleteire gyakorolt hatásáról szól. Faith Popcorn a lehorgonyzást úgy határozza meg, mint elmozdulást a múlt biztonságának újrafelfedezése és a hit elemeihez való visszatérés irányába. A kutatás célja, hogy felmérje a lehorgonyzás spirituális, wellness-, öko- és kulturális turizmusra gyakorolt hatását Törökországban. Különböző esetek ismertetése segítségével mutatjuk be, hogy a lehorgonyzó hatás miként elégíti ki a turisták lelki szükségleteit és fokozza a márka iránti elkötelezettséget. A feltárt eredményekből következtethetünk arra, hogy az örökség népszerűsítése és a márkahűség hogyan erősíthető a horgonyzási technika alkalmazásával.

Megjelent

2024-12-20

Hogyan kell idézni

Dilek Bozkurt, A., & Tümbek Tekeoğlu, A. N. (2024). Törökország turizmusstratégiái: Spirituális és kulturális tapasztalatépítés horgonyhatás révén . Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok, 9(4). https://doi.org/10.15170/TVT.2024.09.04.06