Baranya vármegye turisztikai kínálata az 1930-as években

Szerzők

  • Zoltán Kaposi Pécsi Tudományegyetem, Közgazdaságtudományi Kar, Marketing és Turizmus Intézet

DOI:

https://doi.org/10.15170/TVT.2024.09.04.02

Kulcsszavak:

falusi turizmus, fejlődés, fürdőturizmus, történelmi emlékhelyek, zarándokhely

Absztrakt

A tanulmány alapkérdése, hogy a közepesen fejlett Baranya megyében, amelynek egyharmadát 1920-ban a Szerb-Horvát-Szlovén Királysághoz csatolták, milyen lehetőségek nyíltak a turizmus számára. A megye természeti adottságai jók voltak. A Mecsek hegység, a nagy folyók (Duna, Dráva), a régi történelmi emlékhelyek és a gyógyfürdők mindig is vonzották a turistákat. A tanulmányban azt mutatom be, hogy a világgazdasági válság után, az 1930-as években, bekapcsolódva az országos turisztikai szervezetek rendszerébe, milyen fejlesztések történtek. A hegyvidéki turizmus ágazatában a fizetővendéglátás kiépülésével számos falu látogatottsága nőtt meg, főleg városi polgárok látogatták az erdei környezetben kiépült szálláshelyeket. Hatalmas forgalmat bonyolított le a harkányi gyógy- és strandfürdő, akárcsak az 1928-tól kiépített sikondai gyógyfürdő. Nagy látogatottság jellemezte a történelmi emlékhelyeket, főleg Mohácsot. Fellendült az egyházi turizmus is, ahol Máriagyűd kegyhely emelkedett ki a sorból az évi több tízezer fős látogatottságával. Az 1930-as években végbement turisztikai fejlesztések jelentősen átalakították a környezetet, növelték a foglalkoztatottságot és emelték a lakossági jövedelmeket. A fellendülésnek azonban a második világháború véget vetett. 

Downloads

Megjelent

2024-12-20

Hogyan kell idézni

Kaposi, Z. (2024). Baranya vármegye turisztikai kínálata az 1930-as években. Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok, 9(4). https://doi.org/10.15170/TVT.2024.09.04.02