Határon átnyúló együttműködés és turisztikai marketingtevékenységek – esettanulmány egy egészségturisztikai projektről
DOI:
https://doi.org/10.15170/TVT.2023.08.03.06Kulcsszavak:
városmarketing, városmárka, városimázs, okos város, VajdaságAbsztrakt
A Szerb Köztársaság turizmusfejlesztési stratégiája, valamint a Vajdasági Autonóm Tartomány Turizmusfejlesztési Programja az egészségturizmust (alkategóriáival, a gyógyászati és gyógyfürdő-, illetve wellnessturizmus együtt) az egyik kulcsfontosságú fejlesztési irányként jelöli meg. Ez olyan turizmustípus, amely komoly potenciállal rendelkeznek a helyi és nemzetközi turisták vonzása tekintetében egyaránt. Ezen dokumentumok javaslatait és stratégiai irányvonalát követve készült el az „EGÉSZSÉG-TÚRA – Egészségturizmus – Jó turizmus: Az egészségturizmus közös fejlesztése a Magyarország-Szerbia határmenti régióban” című projekt. A projekt a Magyarország és a Szerb Köztársaság határon átnyúló együttműködési programja keretében valósult meg, az Európai Unió (IPA INTERREG) finanszírozásával. E tanulmány célja a projekt néhány aspektusának bemutatása, valamint a határon átnyúló turisztikai együttműködések lehetőségeinek bemutatása, különösen a marketing területén.