A MAGYARORSZÁGI BEVÁSÁRLÓTURIZMUS VIZSGÁLATA AZ EGYNAPOS BEUTAZÁSOK ADATAINAK TÜKRÉBEN
Kulcsszavak:
bevásárlóturizmus, egynapos látogatás, MagyarországAbsztrakt
A Magyarországra látogató külföldiek számának és költéseinek elmúlt években megfigyelhető dinamikus
növekedésén belül jelentős szerepet tölt be a bevásárlóturizmus. A bevásárlóturisták egyrészt fontos
tényezői a határtérségek dinamizálásának, másrészt a szakirodalom alapján a bevásárlóturisztikai költések a
gyorsan változó környezet gazdasági indikátoraiként is értelmezhetők. A tanulmány a magyarországi
bevásárlóturizmust elemzi, annak szinte egészét kitevő, környező országokból érkező látogatók vásárlásain
keresztül. Megvizsgálom, hogy a bevásárlóturisztikai költések milyen mértékben reagálnak a
Magyarországon és a szomszédos országokban bekövetkező ár- és jövedelemváltozásokra, azaz jellemző-e
rájuk a szakirodalomban sok helyen leírt, gazdasági indikátorszereptől elvárt rugalmasság.