Milyen iskoláról álmodnak a diákok és a tanárok?

Az 5.-8. évfolyamos pécsi diákok és tanárok meglátásai az ideális iskolával kapcsolatban

Szerzők

  • Anikó Szekér-Mihon Pécsi Kertvárosi Óvoda

DOI:

https://doi.org/10.15170/TM.2024.25.2.4

Kulcsszavak:

álomiskola, változások, jobb teljesítmény

Absztrakt

Az ideális iskola minden diák és tanár számára mást jelent, ezért fontos foglalkozni azzal a kérdéssel, hogy hogyan is képzelik el ezt az intézményt. Egy álom iskola sokféle képpen értelmezhető és képzelhető el, jelen tanulmányban azt vizsgálom, hogy a felső tagozatos pécsi diákok, valamint a tanárok elképzelése szerint milyen volna egy ideális iskola mind tárgyi és személyi, mind pedig az abban folyó munkával kapcsolatban.  Egy későbbi változáshoz elengedhetetlen tisztában lenni azzal, hogy milyen változásokat látnának célravezetőnek azok, akik ténylegesen részesei az iskolai életnek. Több szempont alapján felmérem, hogy az iskola épületét, a benne oktató tanárokat milyennek képzelik el, miként vélekednek a tantárgyakról, a tanítási napok hosszáról, az osztálylétszámokról, valamint elemzem az egyebekben kiemelt elképzeléseket mindkét vizsgált populáció esetében. Továbbá összehasonlítom, hogy a diákok és a tanárok meglátásai miben egyeznek és térnek el egymástól.  Eredményeim nem mutatnak jelentős különbséget a jelenlegi és az idealizált iskola között sem a diákok, sem a tanárok véleményeiben. Minden területen szükségesnek tartanának változtatásokat, azonban ezek nem kiugróak és egyértelműen megvalósíthatóak volnának.
Az idealizált és a jelenlegi iskolák közötti különbségek áthidalásához érdemes lenne további iskolák diákjait és tanárait megkérdezni az elképzeléseikről, továbbá a jelenlegi oktatási rendszernek is megvizsgálnia ezeket a meglátásokat, hiszen láthatóvá válik, hogy minimális változásokat szeretnének elérni a diákok és a tanárok is, továbbá ezek az elképzelések hozzájárulhatnak egy elégedettebb tanár társadalomhoz, valamint a diákok jobb teljesítményéhez.

##submission.downloads##

Megjelent

2024-12-31

Hogyan kell idézni

Szekér-Mihon, A. (2024). Milyen iskoláról álmodnak a diákok és a tanárok? : Az 5.-8. évfolyamos pécsi diákok és tanárok meglátásai az ideális iskolával kapcsolatban. Tudásmenedzsment, 25(2.), 28–45. https://doi.org/10.15170/TM.2024.25.2.4

Folyóirat szám

Rovat

Neveléstudomány