Felnőttoktatás - a Z generációs egyetemisták szemszögéből

Szerzők

  • Gizella Cserné Adermann

DOI:

https://doi.org/10.15170/TM.2023.24.K3.14

Kulcsszavak:

felnőttképzés, pedagógus szerep, metafora elemzés

Absztrakt

A felnőttképzésre való felkészítés több, a felnőttképzést valamilyen módon érintő szak képzési és kimeneti követelményeiben szerepel. Különösen fontos szerepe van a közismereti és a szakmai tanárképzésben annak, hogy a hallgatók tanítási-tanulási folyamatra való felkészültsége kiterjedjen a felnőtt korosztályra is. A munkahelyi képzésekben érintett humán szervezőknek úgyszintén szükségük van erre a tudásra. Az iskolai tanítással-tanulással kapcsolatban minden egyetemistának van tapasztalata, így kialakul bennük valamilyen elképzelés, hit, meggyőződés a pedagógus tevékenységéről. A felnőttképzéssel kapcsolatban viszont a fiatal korosztály, főleg a tanulmányaik elején járó nappali tagozatos egyetemisták ilyen tapasztalatokkal nem rendelkeznek, vagy csak kevesen vannak közöttük, akik tanulóként belekóstoltak a felnőttképzésbe. Vizsgálatunkban a metafora elemzés módszerét használtuk. A kutatásban arról kívántunk tájékozódni, hogy egy humán szervező specializációra járó, nappali tagozatos, és természetesen Z generációs csoport metaforáiban hogyan jelennek meg a különböző pedagógusok és mihez hasonlítják a felnőttoktatót, felnőttképzőt. Tanulmányunk eredményéből arra kívánjuk felhívni a figyelmet, hogy a felnőttképzéssel kapcsolatos egyetemi kurzusokban ügyeljünk az előzetes – felnőttképzésben szerzett – tapasztalatok pótlására.

##submission.downloads##

Megjelent

2023-10-26

Hogyan kell idézni

Cserné Adermann , G. (2023). Felnőttoktatás - a Z generációs egyetemisták szemszögéből. Tudásmenedzsment, 24(3. különszám), 146–154. https://doi.org/10.15170/TM.2023.24.K3.14

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok Prof. Dr. Koltai Dénes tiszteletére