A diploma értéke és konvertálásának lehetőségei a volt hallgatók véleménye alapján

Szerzők

  • Terézia Reisz

DOI:

https://doi.org/10.15170/TM.2023.24.K3.11

Kulcsszavak:

felsőoktatás, életút, diploma

Absztrakt

A cikk a Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kar egykori hallgatóinak az egyetemi éveket követő szakmai és személyes életének alakulását mutatja be. Ismerteti a diplomások társadalmi, szociokulturális hátterét, munkaerőpiaci viszonyait, egzisztenciális helyzetét és azok változását. Egyrészt arra fókuszál, hogy milyen egyéni késztetések vezették el őket a kar különféle képzéseire, másrészt azt világítja meg, hogy a diplomát miként értékelték és hasznosították a szakmai életpályájuk során. Kérdőíves és mélyinterjús kutatásunk során  a 2006-ban és az azt megelőző három és fél évtizedben végzettek adatai alapján a 1267 fős, reprezentatív minta numerikus és szöveges információit vontuk be az adatbankunkba. Tanulmányunk az adatok másodelemzése alapján mutatja be a volt hallgatóink szakmai életútjával kapcsolatos tapasztalatainkat.

##submission.downloads##

Megjelent

2023-10-26

Hogyan kell idézni

Reisz, T. (2023). A diploma értéke és konvertálásának lehetőségei a volt hallgatók véleménye alapján. Tudásmenedzsment, 24(3. különszám), 92–112. https://doi.org/10.15170/TM.2023.24.K3.11

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok Prof. Dr. Koltai Dénes tiszteletére