A diploma értéke és konvertálásának lehetőségei a volt hallgatók véleménye alapján
DOI:
https://doi.org/10.15170/TM.2023.24.K3.11Kulcsszavak:
felsőoktatás, életút, diplomaAbsztrakt
A cikk a Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kar egykori hallgatóinak az egyetemi éveket követő szakmai és személyes életének alakulását mutatja be. Ismerteti a diplomások társadalmi, szociokulturális hátterét, munkaerőpiaci viszonyait, egzisztenciális helyzetét és azok változását. Egyrészt arra fókuszál, hogy milyen egyéni késztetések vezették el őket a kar különféle képzéseire, másrészt azt világítja meg, hogy a diplomát miként értékelték és hasznosították a szakmai életpályájuk során. Kérdőíves és mélyinterjús kutatásunk során a 2006-ban és az azt megelőző három és fél évtizedben végzettek adatai alapján a 1267 fős, reprezentatív minta numerikus és szöveges információit vontuk be az adatbankunkba. Tanulmányunk az adatok másodelemzése alapján mutatja be a volt hallgatóink szakmai életútjával kapcsolatos tapasztalatainkat.