Egy könyvtárostanár lehetőségei: Olvasás népszerűsítése a könyvtárpedagógián keresztül
DOI:
https://doi.org/10.15170/TM.2023.24.K1.14Kulcsszavak:
könyvtárpedagógia, iskolai könyvtár, Nemzeti alaptantervAbsztrakt
A kutatásom a könyvtárpedagógia témáját járja körül, illetve az olvasás tanításához fűződő kapcsolatait tárja fel. A 2020-as Nemzeti alaptanterv alapján készítettem el egy olyan oktatást kiegészítő programot, amely a magyar nyelv és irodalom tantárgy tanítását segíti elő az általános iskola alsó tagozatában, kutatási módszerem a dokumentum- és szövegelemzés volt. Fókuszban a játékos tanulás áll, ennek jegyében először azt vizsgáltam meg, hogy az iskolai könyvtár, illetve a könyvtárostanár milyen szerepet tölthet be a tanulási folyamatokban a könyvtárpedagógia segítségével. Mindezek mellett a Tankönyvkatalógusban fellelhető jelenleg használt tankönyvek segítségével létrehoztam egy alternatív lehetőségekről szóló listát, ez a felsorolás hagyományos, papíralapú könyveket tartalmaz, régebbi és kortárs szerzők kötetei is egyaránt megjelennek.