Az élethosszig tartó tanulás, a munkahelyi képzések és a tudásmenedzsment összefüggései egy magyarországi kisvállalatnál végzett esettanulmány alapján

Szerzők

  • Andrea Lukács
  • Helga Dorner

DOI:

https://doi.org/10.15170/TM.2021.22.1.9

Kulcsszavak:

tudásmenedzsment, tanuló szervezet, élethosszig tartó tanulás

Absztrakt

A magyarországi kis- és középvállalkozásoknak (KKV) a felnőttképzési gyakorlatok és a tudásmenedzsment összefüggései terén csak korlátozott információ áll rendelkezésére saját helyzetükről (Csengődi, 2013). Az esettanulmányokon alapuló kutatásunk a KKV-k tudásmenedzsment-rendszereit vizsgálja, alapul véve a korábbi nemzetközi és hazai vizsgálatokat (Faragó, 2013; Israilidis, Siachou, Cooke & Lock, 2015; Senge, 1994). A kutatás célja a magyarországi kis- és középvállalkozások tudásmenedzsment-rendszereinek feltérképezése, annak megismerése, hogy mik a tudásmenedzsment rendszer működtetéséhez szükséges tényezők vagy éppen milyen akadályok merülnek fel a megvalósítása során, illetve mi a sikeres tudásmenedzsment rendszer kulcsa. Kiemelt célunk, hogy gyakorlatban alkalmazható elveket és módszertani megoldásokat mutassunk be. A kutatás során esettanulmány módszertannal vizsgálódtunk, amelyben vegyes kutatásmódszertant alkalmaztunk (kérdőívek, interjúk és dokumentumelemzés). A cikk az első esettanulmány empirikus tapasztalatain keresztül mutatja be eredményeinket és következtetéseinket, valamint rávilágít arra, hogy hogyan függ össze a szervezeti képzés és a tanuló szervezeti lét, illetve hogyan támogathatja ezt a megfelelően kiépített tudásmenedzsment-rendszer. Az eredményeink hozzásegíthetik a magyarországi kis- és középvállalkozásokat tudásmenedzsment-rendszereik tökéletesítéséhez, de relevánsak a felnőttképzéssel és a tanuló szervezettel foglalkozó kutatások szempontjából is.

##submission.downloads##

Megjelent

2021-10-31

Hogyan kell idézni

Lukács, A., & Dorner, H. (2021). Az élethosszig tartó tanulás, a munkahelyi képzések és a tudásmenedzsment összefüggései egy magyarországi kisvállalatnál végzett esettanulmány alapján. Tudásmenedzsment, 22(1), 153–175. https://doi.org/10.15170/TM.2021.22.1.9

Folyóirat szám

Rovat

Neveléstudomány