Kulturális sokszínűség az oktatásban

Szerzők

  • Franciska Hornyák-Kövi

DOI:

https://doi.org/10.15170/TM.2020.21.1-2.18

Kulcsszavak:

kulturális sokszínűség, multikulturális oktatás, felnőttkori tanulás

Absztrakt

A posztmodern globalizált világban elengedhetetlen, hogy megismerjük a rajtunk kívüli, távoli csoportokat, azok vallását és gondolkodásmódját. Szükség van egy vallási elfogultságtól mentes, minden világnézet számára elfogadható objektív, a mai tudományosság követelményeinek megfelelő kulturális kép kialakítására, valamint a világvallások felekezet- és világnézet semleges tanítására. Bele kell tanulnunk abba a helyzetbe, hogy olyan világrészben élünk, utazunk és dolgozunk, ahol a határok nem olyan élesek. A globalizáció, a megnövekedett mobilitás következtében a nemzeti kultúrák mellett az interkulturális együttélés mintái is megjelennek. Meg kell tanulnunk azt, hogyan bánjunk más vallási-kulturális csoportokkal, mivel a tőlünk eltérő kultúrák megismerése nemcsak lehetőség, hanem kötelesség is. A tanulmány középpontjában a multikulturalitás, illetve a kulturális sokszínűség áll.

##submission.downloads##

Megjelent

2020-12-30

Hogyan kell idézni

Hornyák-Kövi, F. (2020). Kulturális sokszínűség az oktatásban. Tudásmenedzsment, 21(1-2), 221–228. https://doi.org/10.15170/TM.2020.21.1-2.18

Folyóirat szám

Rovat

Neveléstudomány és pedagógiai pszichológia