HR reflexiók a pandémiás helyzetkezelés tükrében – Az első hullám tanulságai

Szerzők

  • Éva Szederkényi
  • Adrienn Kiss-Márton
  • Nóra Ambrus

DOI:

https://doi.org/10.15170/TM.2020.21.1-2.4

Kulcsszavak:

home office, hatékonyság, vészhelyzet kezelés

Absztrakt

A COVID-19 elterjedésével nemzetközi és nemzeti szinten is nagy kihívások elé néz a HR szakma. Ezek közül elsősorban a hazai válságmenedzsmenti vizsgálatokat tesszük a középpontba, mert perceken belül kell reagálni az új rendeletekre, rendelkezésekre, különösen az első, tavaszi hullámban. Kvalitatív vizsgálatunk célja a szóbeli kikérdezés módszerével megállapítani, hogy mennyire voltak felkészülve a szervezetek a válságkezelésre mikro- és makromendzsmenti szinten. A mintavétel 2020. március végén, a Covid-19 világjárvány első hullámának csúcsán készült. Hipotéziseink szerint feltételezzük, hogy a vészhelyzetek új megoldási fordulatokat hoznak a szervezetek HR eljárásaiban, valamint a HR tanácsadói szakmának holisztikus látásmódja pozitív szemléletet hozott. Harmadik hipotézisünk alapján a home office bevezetése, és ezáltal a digitális kommunikáció növelte a munkavállalói hatékonyságot, végül megvizsgáltuk, hogy a home office bevezetése, és ezáltal a digitális kommunikáció növelte a munkavállalói szervezeti tanulásban való részvételt. A dolgozat első részében nyolc – a munkáltatói piac több szegmenséből érkező –szakemberrel készült interjút elemzünk, a tanulmány második részében esettanulmánnyal kiegészítve egy dél-dunántúli stratégiai vállalat pandémiás helyzetkezelését mutatjuk be.

##submission.downloads##

Megjelent

2020-12-30

Hogyan kell idézni

Szederkényi, Éva, Kiss-Márton, A., & Ambrus, N. (2020). HR reflexiók a pandémiás helyzetkezelés tükrében – Az első hullám tanulságai. Tudásmenedzsment, 21(1-2), 40–49. https://doi.org/10.15170/TM.2020.21.1-2.4

Folyóirat szám

Rovat

Humánerőforrás-gazdálkodás, munkaerőpiac, közgazdaságtan