Vallási turizmushoz kapcsolódó attrakciók fogyasztói megítélése

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.15170/terinno.2025.18.01.01

Kulcsszavak:

vallási turizmus, turisztikai attrakció, fogyasztói vélemény, Pannonhalma, Bakonybél

Absztrakt

A vallási turizmus turisztikai termékeit, szolgáltatásait a kulturális és örökségturizmus részeként kezeljük, ennek megfelelően értelmezhető a turisták, mint fogyasztók magatartása is. A tanulmány célja, hogy feltárja két nyugat-dunántúli vallási helyszín, a Pannonhalmi Bencés Főapátság és a Bakonybéli Szent Mauríciusz monostorba érkező turisták motivációit, igénybe vett szolgáltatásait, a turisták igényeit és véleményét, tapasztalatait a vallási turizmushoz kapcsolódó attrakciókról. A kutatás részeként, a vallási turizmus és a vallási turizmusban résztvevők fogyasztói magatartásának szakirodalmi feldolgozása mellett a két helyszínen kérdőíves felmérés készült. A 469 fő megkérdezésével készült kutatás eredményeinek elemzése alapján megállapítható volt, hogy vizsgált helyszíneket a megkérdezettek nem elsősorban vallási célból keresik fel, de a kirándulás és a szabadtéri vonzerők és programok mellett, többségében igénybe vesznek szervezett idegenvezetést. A marketingkommunikációs csatornák közül a WOM a legjelentősebb, megelőzve az internetet és a közösségi médiát, azonban a látogatók nagy számban használják a hagyományos csatornákat is. A programokról, csomagokról kevesen értesülnek és a vallási és természeti értékek mellett az egyéb kínálati elemeket kevesen látogatják. A kutatási eredmények jól hasznosíthatóak a gyakorlatban a vallási turizmus kapcsolódó attrakciók termék- és szolgáltatásfejlesztésében, valamint a marketingkommunikációs tevékenységükben. A tanulmány javaslatokat fogalmaz meg a vallási turizmus helyszínei részére a hatékony marketingtevékenység megvalósításához.

Downloads

Megjelent

2025-07-14

Hogyan kell idézni

Happ, Éva, & Ivancsóné Horváth, Z. (2025). Vallási turizmushoz kapcsolódó attrakciók fogyasztói megítélése. Területfejlesztés és Innováció, 18(1). https://doi.org/10.15170/terinno.2025.18.01.01

Hasonló cikkek

<< < 1 2 

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.