A régiómarketing alkalmazása Székelyföld régiófejlesztésében
Absztrakt
Dolgozatomban megkülönböztetési javaslatot fogalmazok meg a régiómarketing és a regionális marketing fogalma és gyakorlata vonatkozásában. A megkülönböztetés abból a felismerésből fakad, hogy a régió önálló entitás, emergens tulajdonságokkal1, amelyek nem vezethetőek le a régiót alkotó struktúrák és intézmények működéséből. A régiót, mint olyat nem lehet „levezetni, kikövetkeztetni”, csupán megfigyelni és megtapasztalni. Ebben a megközelítésben a régiómarketing (marketing of the region) egy adott régió összetett működési formája, amely a marketingfunkciókat valósítja meg. Ezek olyan belső koordinációs tevékenységek és a külvilággal, környezettel való kapcsolattartásnak azon formái, amelyek a régió koherenciáját, egyediségét határozzák meg.
A régiómarketing ebben az értelemben a régió létezésének egyik markáns velejárója, stratégiai fontosságú területe.