Vállalkozás és üzleti élet Magyarországon - Tanulmány a magyar és az amerikai vállalkozók számára

Szerzők

  • Jessica Holocombe

Absztrakt

Már azt megelőzően, hogy gazdasági és politikai változások söpörtek végig Közép- és Kelet-Európán, Magyarország felhívta magára a külföldi befektetők figyelmét. A beruházásbarát politika iránt való elkötelezettség, a politikai stabilitás, a piacgazdaság jól fejlett jogi és intézményes kerete, a külföldi tőke magas szintű védelme és különösen a szakképzett és olcsó munkaerő előnyös helyzetbe hozta Magyarországot, vonzva a külföldi befektetéseket.
     Az amerikai vállalatok gyorsan felismerték ezeket az előnyöket és megalapozták magukat Közép-Európa
kialakuló piacain. Ezen befektetők részére Magyarország kiváló területet biztosított az Európai Unió és a FÁK
között, Kelet- és Nyugat-Európa piacainak elérésére. A makroökonómiai nehézségek ellenére, mint a leértékelés és a takarékossági intézkedések, sok vállalat nem csupán megtalálta helyét a piacon, de gyors ütemben terjeszkedik. Ezenkívül a nagyvállalatok és a kisebb amerikai vállalkozások is profitálnak saját területükön a magyar tudásból és szakértelemből
     A tanulmány az alábbiak ra kíván rávilágítani:
• makro ökonómiai feltételek, melyekkel amerikai befektetők találkoznak Magyarországon,
• igényfelmérés egy vállalat termékére,
• hogyan tud Magyarország újra megerősödni, magához vonzva a külföldi befektetéseket,
• beszámoló a magyarországi vállalkozók és vállalatvezetők tapasztalatairól.

Downloads

Megjelent

2019-12-20

Hogyan kell idézni

Holocombe, J. (2019) „Vállalkozás és üzleti élet Magyarországon - Tanulmány a magyar és az amerikai vállalkozók számára”, Marketing & Menedzsment, 30(5), o. 19–25. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2259 (Elérés: 5 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Vállalkozásfejlesztés