Zöldség-gyümölcs vásárlásösztönzési akció (Budapest - Győr, 1997)

Szerzők

  • Adrienn Nagy OZTT, Gomba Tagozat ; KÉÉ, Marketing Tanszéki Csoport
  • Géza Székely OZTT, Gomba Tagozat ; KÉÉ, Marketing Tanszéki Csoport

Absztrakt

Mottó:
„Mert amibe nem vonják be az embert, aziránt közönyössé válik."
(Tom Hopkins, 1982)

A szakirodalomban „sales promotion" néven emlegetett gyakorlati marketingmódszer sok olyan apró ötletet jelent, amelyek a vásárlói érdekeltség növelésével a piaci keresletet növelik. A vásárlásösztönzés (korábban eladásösztönzés) célja a gyors értékesítési eredmény, valamilyen engedmény árán. Az engedmény többletszolgáltatás is lehet (pl. a játék öröme).
A vásárlásösztönzés alapötlete az, hogy bevonja a vásárlót az eladásba. Kipróbálhatja, megnézheti, foglalkozik a termékkel.
Esetünkben a számos módszer közül a termék kipróbálását (ingyenes tapasztalatszerzést) szolgáló akciók közül a kóstoltatást választottuk.
Tapasztatok szerint a leghatásosabb és leggyakoribb vásárlásösztönzési módszer az árkedvezmény. Az akció során a hangsúlyt a kóstolásra helyeztük, mivel az vezet leginkább a lojalitás kialakulásához . A szakirodalom szerint az időszakos árkedvezmények túlhangsúlyozása nemcsak kedvezmény-keresővé teszi az ár iránt kevésbé érdeklődő vevőket is, hanem a készletek szélsőséges alakulása miatt zavarokat is okozhat a bolti kínálatban. A kóstoltatás gyakorlati előnyei:
- Tanítás. Az új termék kipróbálása új szokást is alakíthat k i a fogyasztóban.
- Rég elfelejtett szokás felelevenítése. Volt olyan vevő, akit az ajándékba kapott ingyenfilm vett rá a régen elfelejtett fotózásra (relaunch).

Downloads

Megjelent

2019-12-18

Hogyan kell idézni

Nagy, A. és Székely, G. (2019) „Zöldség-gyümölcs vásárlásösztönzési akció (Budapest - Győr, 1997)”, Marketing & Menedzsment, 32(5), o. 11–13. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1932 (Elérés: 25 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Agrármarketing