Lehetőség a marketingben: a merchandising

Szerzők

  • Levente Tattay Pázmány Péter Katolikus Egyetem

Absztrakt

A merchandising viszonylag új gazdasági jelenség, amely napjainkban egyre nagyobb teret nyer. A merchandising szóhasználat először angol és francia nyelvterületen jelent meg. Általában a gazdasági terminológia - Németország kivételével, ahol a merchandising szinonimájaként a Vermarktung szóösszetételt alkalmazzák - ugyanezt a szakkifejezést használja. A merchandising lényegében arculatátvitelt jelent. Jólismert személyek (Alain Delon, Jürgen Klinsmann, Gabriella Sabatini stb.), képzeletbeli, vizuálisan megtestesített figurák (James Bond, Rambo, Kojak, Batman, Superman stb.), rajzfilmes és mesefigurák (Tom és Jerry, Mézga család, Süsü a sárkány, Asterix stb.) felhasználását jelenti az áruforgalomban. Az arculatátvitel nagy előnye, hogy a jólismert figurákat a fogyasztók árujelzőként is szívesen fogadják. Azok figyelemfelkeltésre, a vásárlók meggyő­zésére, eladásösztönzésre egyaránt alkalmasak.

Downloads

Megjelent

2019-12-01

Hogyan kell idézni

Tattay, L. (2019) „Lehetőség a marketingben: a merchandising”, Marketing & Menedzsment, 33(5), o. 54–58. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1895 (Elérés: 21 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

M&M mix