Mindennapi radioaktivitás - és marketingkutatás, kommunikáció
Absztrakt
Szavak, kifejezések, amelyekkel mindennap találkozunk. Hirosima, Csernobil városnevek, de tényleg csak azok? Megijedünk, esetleg félünk, lehet, hogy tudatosan, talán tudat alatt, de kell-e félnünk? Tudjuk-e, mit kell tennünk? Tisztában vagyunk-e azzal, hogy ez mindannyiunk felelőssége? Az általunk meghozott döntések következményei hosszú időre szólnak és mindannyiunkra hatással vannak. Filozofikus kérdések, de tényleg azok? Határozottan állíthatjuk, hogy nemi A teljesség igénye nélkül, ezt igyekszünk bemutatni.
Bevezetőben nem kerülhető meg az a kérdés sem, hogy hogyan kerül a téma egy marketinggel, menedzsmenttel foglalkozó lap hasábjaira?
Válaszunk kettős: egyrészt, a marketing - egyebek között - a vélemények megismerésének eszköze, a menedzsment a döntések meghozatalának színtere. Másrészt, a felvetett kérdések 'komoly szakmai kihívásokat jelentenek a kommunikációval, társadalmi PR-rel foglalkozó kollégáink számára. Úgy véljük, ha a társadalomban ilyen súlyos kérdések vannak, azokkal foglalkoznunk kell. Figyelmet kell fordítanunk az átlagemberek véleményére, meg kell ismernünk azokat, kommunikációs szempontból értékelnünk kell, és ami sokkal nehezebb: közérthető válaszokat kell adnunk. Mindezekhez azonban legalább a cikkben keretes kiemeléssel hangsúlyozott tényeket, gondolatokat kellene közös erővel megismertetnünk, a lehető legszélesebb körben! (És még mi mindent, amihez az M&M "ereje" kevés...) Lennének partnerei a Marketing & Menedzsmentnek?
Írásunkat gondolatébresztőnek szánjuk, várjuk és kérjük kollégáink ezzel kapcsolatos reflexióit.