A referenciacsoportok szerepe a tinédzserek fogyasztói döntéseiben

Szerzők

  • Judit Benedek Nestlé Hungária Kft.

Absztrakt

A tinédzserek egyre fontosabb szerepet játszanak napjaink fogyasztói társadalmában, egyre több pénzt költenek, egyre nagyobb beleszólásuk van a családjuk és saját maguk számára eszközölt vásárlási döntésekbe, mégis kevés kutatás, szakirodalom foglalkozik a kamaszokat érintő kérdésekkel, különösen hazánkban. Szakdolgozatomban azt vizsgáltam meg milyen típusú referenciacsoportok léteznek, s azok hogyan képesek befolyásolni a fogyasztók, különösen a tinédzser fogyasztók döntéseit. Dolgozatom elsődleges célja volt összefoglaló áttekintést adni a külföldi és hazai szakirodalomról, valamint empirikus kutatás során behatóbban megismerni a referenciacsoportok befolyásoló hatásának természetét, majd mindezek alapján összefoglalni a marketingben való alkalmazhatóságukat.

Downloads

Megjelent

2019-12-01

Hogyan kell idézni

Benedek, J. (2019) „A referenciacsoportok szerepe a tinédzserek fogyasztói döntéseiben”, Marketing & Menedzsment, 35(4), o. 32–39. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1726 (Elérés: 23 április 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Szakdolgozat