A CRM lehetőségei a vállalati gyakorlatban

Szerzők

  • László Bűdy Tiszai Vegyi Kombinát Rt.

Absztrakt

Az információ iránti igény robbanásszem növekedésé­vel együtt látványosan fejlődik az azt szolgáló technológia is. Az elmúlt 30 év során tanúi lehettünk a számí­tógépek, a mikrofilm technika, a kábel televízió, a má­sológépek a videólejátszók, a CD rom meghajtók, a multimédia csomagok és más az információ kezelését forradalmasító eszközök megjelenésének. A marketingmenedzsment és marketingkutatás szempontjából a számítógépes adatrögzítő rendszerek jelentették a legfontosabb technológiai fejlődést. Egyes cégek olyan fejlett marketinginformáció-rendszereket fejlesztettek ki, amelyek a vevők szándékairól, referenciáiról és magatartásairól gyors és hihetetlen részletekkel látták el a menedzsmentet. Napjaink információs társadalmában versenytársait megelőzheti az a vállalat, amely jól tájékozott, a piac felmérésével és a szükséges információ megszerzésével a maximális profit érdekében gondosan értékelheti lehetőségeit és kiválaszthatja célpiacait. A profitmaximalizálás több módon is megvalósítható, pl. termékfejlesztéssel, a kapcsolódó szolgáltatások színvonalának növelésével, közvetve a vevők elégedettségének növelésével, elérve, hogy hosszú távú kapcsolat alakuljon ki a vállalat és partnerei között. A megfelelő stratégiai lépések meghatározásához tisztában kell lenni saját célkitűzéseinkkel és eredmé­nyeinkkel, nyomon kell követni a piaci folyamatok változásait. Ezek eléréséhez nyújt segítséget a Customer Relationship Management (vevőkapcsolat menedzsment, röviden CRM).

Downloads

Megjelent

2019-12-01

Hogyan kell idézni

Bűdy, L. (2019) „A CRM lehetőségei a vállalati gyakorlatban”, Marketing & Menedzsment, 35(1), o. 25–29. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1642 (Elérés: 21 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Marketing Konferencia