Magyar-Gonda Esther ismétlése és idézése. Kritika az Acting Outról

Szerzők

  • Bíró Noémi BBTE
  • Székely Örs
  • Tolnai Rege BBTE

DOI:

https://doi.org/10.15170/Ujszem.2024.2.1.8

Kulcsszavak:

abúzusok, előadás, gesztus, intézménykritika, katia pascariu, magyar-gonda esther, mihai lukács, művészetkritika, színház, tánc, tranzit ház

Absztrakt

A bukaresti Centrul Dialectic [Dialektikus központ] és a Tranzit Ház Acting Out című közös produkciója az „Anamneza gestului” [Gesztusanamnézis] projekt keretén belül született meg, Mihai Lukács rendezésében. Az írás a 2024. május 25-26-án illetve június 21-22-én a kolozsvári Tranzit Házban játszott előadást három különböző pontból kiindulva járja körül.

Szerző életrajzok

Bíró Noémi, BBTE

A BBTE Filozófia Doktori Iskolájának doktorandusza, a K/M filozófiai blog szerkesztője. Kutatási területei a feminista politikai filozófia és a társadalmi reprodukció elmélete.

Székely Örs

Költő, műfordító, szerkesztő. Az új szem folyóirat munkaközösségének tagja.

Tolnai Rege, BBTE

A BBTE szociológia szakos hallgatója, aktuális érdeklődési területei a szexuális kisebbségi tapasztalat interszekcionális értelmezése, valamint a neoliberális kapitalizmus és a patriarchátus közötti kölcsönhatás. A SZEMinárium tagja.

Downloads

Megjelent

2024-07-22

Hogyan kell idézni

Bíró Noémi, Székely Örs, & Tolnai Rege. (2024). Magyar-Gonda Esther ismétlése és idézése. Kritika az Acting Outról. új Szem, 2(1), 83–85. https://doi.org/10.15170/Ujszem.2024.2.1.8

Folyóirat szám

Rovat

Kritika