A VADÁSZTURIZMUS ÉS AZ ORSZÁGIMÁZS KAPCSOLATA
Kulcsszavak:
vadászat, vadászturizmus, országimázs, desztinációimázsAbsztrakt
A vadászturizmus az aktív turizmus egyik formája, a „vadászat” mára markáns turisztikai
motivációnak is tekinthető. A hazánkba érkező külföldi vadászok a vadásztatók által kidolgozott
szolgáltatásfolyamatba bekapcsolódva, a – szolgáltatók asszisztenciájával – élik át élményeiket.
Az egyes szolgáltatáselemekkel való kapcsolatuk tapasztalata alapján kialakul elégedettségük vagy
elégedetlenségük az adott szolgáltatóval kapcsolatban, de átélt élményük alapjaiban befolyásolja,
alakítja az elejtés helyéről, körülményeiről; vagyis az adott desztinációról, illetve az országról
kialakuló képet, az imázst is.
A dolgozat célja, hogy a releváns szakirodalmi alátámasztások segítségével megvizsgálja
az országimázs, desztinációimázs értelmezési tartományait és alkotóelemeit, valamint
vadgazdálkodási ágazat két meghatározó szereplőjének tevékenységén keresztül a releváns
imázsépítő elemeket. Parciális jellegű cél annak azonosítása, hogy az egyes imázsképző elemek
pontosan hogyan nyilvánulnak meg a vadászturizmus esetében, hogy alakítják annak
imázsformáló-építő jellegét.