Navigáció virtuális világokban: a videójáték-térképek utazásösztönző hatása
DOI:
https://doi.org/10.15170/TVT.2024.09.02.06Kulcsszavak:
utazási szándék, videójáték-térképek, virtuális tapasztalat, virtuális turizmusAbsztrakt
2020 elején a globális turizmus komoly kihívásokkal szembesült, ami új marketingstratégiák kidolgozását tette szükségessé. Következésképpen felmerült az igény az innovatív megközelítések kidolgozására a turizmus népszerűsítésében. A tanulmány célja, hogy hozzájáruljon a turisztikai szektor bővüléséhez, különös tekintettel a térképes videójátékok felhasználása révén. A kutatás e szakmai hiátusra alapozva a videójáték-térképek különböző utazási célpontok tényleges felfedezésére gyakorolt hatásait vizsgálja. A témában való mélyebb elmélyülés érdekében kvalitatív módszert alkalmaztunk, amely különböző országokban és játékplatformokon készített 15 interjú elemzésén alapul. Az eredmények azt mutatják, hogy a játékosok látogatási szándékát olyan tényezők befolyásolják, mint a szabadság foka, az érzelmi elkötelezettség, a történelmi kontextus és a kulturális reprezentáció a videojáték-térképek virtuális világában, amelyeknek közös vonása, hogy azokat egyértelműen történelmi vonatkozások dominálják. Fontos tehát, hogy a turisztikai marketingtartalom létrehozásakor a történelmi helyekre és a videojáték-térképeken ábrázolt különböző kultúrákra koncentráljunk.