EUROPEAN PEER COUNSELOR TRAINING IN ACCESSIBLE TOURISM – PEER ACT” INNOVATION FOR INCLUSION IN ADULT TRAINING AND INCLUSIVE TOURISM

Szerzők

  • Roger Schmidtchen VSBI, Germany
  • Veronika Pataki Zöld-Aktiv, Hungary
  • Stefanie Trzecinski KHuF, Germany
  • Montse Ros Serra PROBENS, Spain
  • Marieke Piepenburg PROBENS, Spain
  • Matthias Piel VSBI, Germany
  • Nuria Mignone Unione Montana, Italy
  • Ana Lamza Bašić SLAP, Croatia
  • Sonja Vukovic SLAP, Croatia

Kulcsszavak:

fogyatékossággal élők, turizmus, felnőttképzés, egyenlő lehetőségek

Absztrakt

Jelen tanulmány bemutatja az Erasmus+ „European Peer Counselor Training in Accessible
Tourism – PeerAcT” programot, amely egy a mindenki számára elérhető turizmust megvalósító
projekt. A program 2021 augusztusával bezárólag 30 hónapon keresztül tart, öt európai országból
hat közreműködő partner bevonásával. A project célja, hogy összekösse a felnőttképzést és a
turizmust, tekintettel a fogyatékossággal élők nem csak potenciális fogyasztókként, hanem
felnőttképzőkként történő bevonására. A PeerAcT projekt legfontosabb célkitűzése és várt hatása
a fogyatékkal élők szakértőként történő bevonása, a turizmus ágazatban dolgozóknak az igényekre
és érdekcsoportokra épülő képzése, bevonás és elérhetőség általánosságban a turizmuson belül,
valamint új megközelítések elterjesztése a felnőttképzésen belül. E célok konkrét véghajtása
tekintetében öt szellemi termék került kidolgozásra. A turisztikai szektoron belül a fogyatékkal
élők bevonásával kapcsolatos ismeretek hiánya miatt, a PeerAcT project az oktatási és gazdasági
lehetőségek széles terét nyújtja mind a fogyatékossággal élők, mind a turisztikai szakértők számára.

Downloads

Megjelent

2021-08-04

Hogyan kell idézni

Schmidtchen, R., Pataki, V., Trzecinski, S., Serra, M. R., Piepenburg, M., Piel, M., Mignone, N., Bašić, A. L., & Vukovic, S. (2021). EUROPEAN PEER COUNSELOR TRAINING IN ACCESSIBLE TOURISM – PEER ACT” INNOVATION FOR INCLUSION IN ADULT TRAINING AND INCLUSIVE TOURISM. Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok, 6(2). Elérés forrás https://journals.lib.pte.hu/index.php/tvt/article/view/4839