MÉDIA ÉS IFJÚSÁG AZ INFORMÁCIÓ KORÁBAN

AZ Y, Z ÉS ALFA GENERÁCIÓ MÉDIAFOGYASZTÁSI SZOKÁSAINAK SAJÁTOSSÁGAI ÉS A ZENEPEDAGÓGIA LEHETŐSÉGEI

Szerzők

  • Alexandra Haffner-Kiss PTE BTK
  • Éva Kata Szederkényi PTE BTK HFMI

DOI:

https://doi.org/10.15170/TM.2024.25.1.6

Kulcsszavak:

alfa generáció, újmédia, zenepedagógia

Absztrakt

A kutatás kerete az újmédia jelenség, amely a mindennapi kommunikációs gyakorlatban a hagyományos médiát, a nyomtatott sajtót, a televíziót, a rádiót mindinkább felváltja, s a tömegmédia tartalmakat a digitális technológiák segítségével közvetíti. Tanulmányunkban arra a kérdésre keressük a választ, hogy az új kommunikációs technológiák használata miként hat az Y, Z és alfa nemzedékek médiafogyasztási szokásaira, figyelmére, és hogyan befolyásolja a valós és virtuális kommunikációs kontextusok viszonyáról kialakított képzetüket. Kitérünk az új generációk közösségélményeire, médiafogyasztási szokásaikra, és az ebből fakadó pedagógiai kihívásokra. Dokumentumelemzésünkből kiderül, hogy sok esetben már beépülni látszik e generáció tagjainak személyes kommunikációs normarendszerébe is az offline és online tér közöti átjárás lehetősége. Írásunk utolsó egységében röviden bemutatjuk, hogy a zenetanulás miképpen javítja az alfa generáció koncentrációját és miként játszik fontos szerepet az újraépülő társas kapcsolataikban.

##submission.downloads##

Megjelent

2024-06-01

Hogyan kell idézni

Haffner-Kiss, A., & Szederkényi, Éva K. (2024). MÉDIA ÉS IFJÚSÁG AZ INFORMÁCIÓ KORÁBAN: AZ Y, Z ÉS ALFA GENERÁCIÓ MÉDIAFOGYASZTÁSI SZOKÁSAINAK SAJÁTOSSÁGAI ÉS A ZENEPEDAGÓGIA LEHETŐSÉGEI. Tudásmenedzsment, 25(1), 63–76. https://doi.org/10.15170/TM.2024.25.1.6

Folyóirat szám

Rovat

Média és könyvtár