Líceumi Lelécelés – Hogyan szökj meg Petőfivel Selmecbányáról?

Szerzők

  • Boglárka Kondor

DOI:

https://doi.org/10.15170/TM.2023.24.K2.14

Kulcsszavak:

szabadulószoba, élményalapú tanulás, modern ismeretterjesztés

Absztrakt

Az Evangélikus Országos Múzeum ’A mi Sándorunk – Petőfi az evangélikus oktatás útvesztőiben’ című kiállításához kapcsolódó szabadulószoba a múzeum pincéjében, mely a ’Líceumi Lelécelés’ nevet kapta, több korosztály számára is izgalmas kalandokat tartogat. A maximum 15 fős nyomozós játék elsősorban az általános-és középiskolák diákjait tekinti célközönségének, azonban családok, gyülekezetek vagy akár egyéni látogatók számára is jelenthet izgalmas időtöltést, hétköznapokon és hétvégén egyaránt, előzetes bejelentkezést követően. A kiállítás tematikájához szervesen kapcsolódó, történelmet, irodalmat és matematikát ötvöző szabadulószobában a rejtvények helyes megfejtése után a látogatók együtt szökhetnek meg az ifjú Petrovics Sándorral a selmecbányai líceumból, miközben megismerhetik a híres költő diákéveit. Jelen tanulmány bemutatja, miként vált a múzeumi ismeretterjesztés egyik fontos elemévé a hat hónapon keresztül működő szabadulószoba és milyen célközönség számára jelent ideális programot. Részletezem továbbá azt is, hogy a számos eszközt, tárgyat és furfangos segédletet tartalmazó, szórakoztató és élményalapú tanulásra épülő játék hogyan válik alkalmassá egyes készségek fejlesztésére, mint a rendszerszintű gondolkodás, vagy miként fejleszti a szociális képességeket, mint az alkalmazkodást, valamint a kooperációt, és ezáltal miért válik izgalmassá főként az iskolás korosztály számára.

##submission.downloads##

Megjelent

2023-09-22

Hogyan kell idézni

Kondor, B. (2023). Líceumi Lelécelés – Hogyan szökj meg Petőfivel Selmecbányáról?. Tudásmenedzsment, 24(2. különszám), 133–147. https://doi.org/10.15170/TM.2023.24.K2.14