Egy sikeres képzés háttere ̶ Falu- és tanyagondnoki képzés a PTE Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Karán

Szerzők

  • Zoltán Koltai

DOI:

https://doi.org/10.15170/TM.2022.23.2.2

Absztrakt

Városi lakosként, vagy egyszerűen csak népesebb településen élő emberként ritkán szembesülünk azzal, hogy lakóhelyünkön hiányt szenvednénk a mindennapi szükségleteinkhez szorosan hozzátartozó javakból. Természetesnek vesszük az élelmiszerboltok széles választékát, elérhető a patika, helyben rendel az orvos, működnek a hivatalok. Biztosított számunkra a kulturális és szabadidős intézmények gazdag kínálata, a gyermekek számára rendelkezésre áll az óvoda és az iskola. Ezzel egyidőben a kistelepüléseken élők számára gyakran elérhetetlenek ezek a társadalmi alapfunkciók. Különösen problematikus mindez azokban az elöregedő, szociális gondokkal is küzdő kisközösségekben, ahol a saját gépjármű hiánya, a megritkult tömegközlekedési kapcsolatok szinte lehetetlenné teszik a teljes értékű életet. Számukra a falugondnok jelentheti az elszigeteltség csökkentésének egyedüli esélyét. A Baranya Megyei Önkormányzat megbízása alapján a Pécsi Tudományegyetem Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Karán valósult meg 2022. április és augusztus között a Baranya megyei falugondnokok Falu- és tanyagondnoki képzése. A tanulmány az egyetem életében újszerű képzési program tapasztalatait mutatja be, melyhez kapcsolódási pontot biztosít a magyarországi települések versenyképességét elemző országos, rétegzett kérdőíves kutatásunk.

##submission.downloads##

Megjelent

2023-01-31

Hogyan kell idézni

Koltai, Z. (2023). Egy sikeres képzés háttere ̶ Falu- és tanyagondnoki képzés a PTE Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Karán. Tudásmenedzsment, 23(2), 19–30. https://doi.org/10.15170/TM.2022.23.2.2

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok