A felsőoktatásba belépő hallgatók digitális kompetenciaszintjének változása

Szerzők

  • Edina Kovács

DOI:

https://doi.org/10.15170/TM.2021.22.2.6

Kulcsszavak:

digitális kompetencia, felsőoktatás, kompetenciafejlesztés

Absztrakt

A XXI. századi kompetenciák közül kiemelkedő figyelmet kap az utóbbi években a digitális kompetencia. A felsőoktatás területén egyre nagyobb tért nyerő digitális oktatás még nagyobb lendületet kapott az által, hogy a pandémia idején teljes digitális átállás történt meg. Ennek hatékony megvalósításához azonban szükséges a digitális kompetenciák magas szintje, mind az oktatók mind a hallgatók részéről. Tanulmányomban azt vizsgálom, hogy a felsőoktatásba belépő hallgatók milyen digitális kompetenciákkal rendelkeznek. Ugyan a Nemzeti Alaptanterv legújabb módosítása kiemelt hangsúlyt fektet ezen kompetenciák kialakítására, a most felsőoktatásba kerülő hallgatók még nem e szerint a tanterv szerint végezték tanulmányaikat. Vizsgálatunk alapján elmondható, hogy bizonyos kompetenciák tekintetében tapasztalhatóak hiányosságok az elsőéves hallgatóknál, azonban online tananyagelemekkel, és tudatos blended learning alkalmazásával megvalósítható a kompetenciafejlesztés több területen is.

##submission.downloads##

Megjelent

2021-12-31

Hogyan kell idézni

Kovács, E. (2021). A felsőoktatásba belépő hallgatók digitális kompetenciaszintjének változása. Tudásmenedzsment, 22(2), 81–107. https://doi.org/10.15170/TM.2021.22.2.6

Folyóirat szám

Rovat

Neveléstudomány