Múzeumra érzékenyítő képzés tanító és óvodapedagógus hallgatóknak a Hetedhét Játékmúzeumban

Szerzők

  • Veronika Nagy

DOI:

https://doi.org/10.15170/TM.2021.22.K2.5

Kulcsszavak:

múzeumi érzékenyítés, szocializáció, felsőoktatás

Absztrakt

A múzeumok komoly erőfeszítéseket tesznek azért, hogy közérthető módon szólaltassák meg a gyűjteményeiket, és a látogatók széles köréhez érjenek el. Érdekes, színes programokkal igyekeznek vonzóvá tenni a múzeumot, mint műfajt, és ezzel növelni a múzeumlátogató közönség számát. A múzeumlátogatói attitűd kialakításában kulcsszerepe lehet a játékmúzeumoknak, mert a tárgyuk, a témájuk a legközvetlenebbül érinti a gyermeket. A gyermek a játékon keresztül tanulja meg a világot, és a játékok segítségével lehet őt szocializálni a múzeumra is. A gyermek múzeumot értő és szerető gyermekké válik, ha a múzeumban folytatott játéktevékenységéhez pozitív érzelmek társulnak. Ehhez szilárd szakmai alapokon nyugvó múzeumpedagógiai programra van szükség, és arra, hogy az óvodapedagógusok már a képzésük során ismereteket szerezzenek a múzeumi tanulásról, a múzeumok, és különösen a játékmúzeumok pedagógiai hasznosíthatóságáról. A Hetedhét Játékmúzeum a Kulturális játszóterek – Óvodások fejlesztése játékmúzeumi módszerekkel című mintaprojekt megvalósítása óta (2017) elkötelezett a tanító és óvodapedagógus-hallgatók múzeumi érzékenyítése iránt. 2019-től Az ELTE-TÓK Neveléstudományi Tanszékén meghirdetett kurzusokhoz gyakorló terepet is biztosít, így a hallgatóknak lehetőségük van szervezett keretek között közvetlenül múzeumpedagógiai tapasztalatokat szerezni, és megismerni a játékmúzeumok nyújtotta lehetőségeket. A képzés célja, hogy a hallgatók figyelmét tudatosan irányítsa a múzeum felé, és megérintettségük eredményeként, a múzeumi foglalkozások alkalmával a jövőben tömegesen és „játszva” szocializálódjon múzeumra az óvodás és kisiskolás korosztály.

##submission.downloads##

Megjelent

2021-10-15

Hogyan kell idézni

Nagy, V. (2021). Múzeumra érzékenyítő képzés tanító és óvodapedagógus hallgatóknak a Hetedhét Játékmúzeumban. Tudásmenedzsment, 22(2. különszám), 106–13. https://doi.org/10.15170/TM.2021.22.K2.5