Az ELTE PPK múzeumpedagógiai szakirányú képzésének tapasztalatai a kihívások tükrében

Szerzők

  • Beatrix Vincze
  • Katalin Kempf

DOI:

https://doi.org/10.15170/TM.2021.22.K2.3

Kulcsszavak:

múzeumpedagógia, non formális nevelés, 21. századi kihívások

Absztrakt

A tanulmány célja, hogy bemutassa a múzeumpedagógia képzés jelen gyakorlatát az ELTE PPK múzeumpedagógiai szaktanácsadó képzés tapasztalatainak tükrében. A 21. századi kihívások napról napra alakítják a múzeumokkal és a múzeumpedagógiai képzéssel szembeni elvárásokat. A pandémia (2020–2021) eddigi története rávilágított arra, hogy a digitális/virtuális múzeum és az online múzeumi tartalmak új pedagógiai módszerek sorát várják el. Fontosabb kérdéseink voltak: 1. A megújuló képzési kínálat mennyire képes megfelelni a 21. századi kihívásoknak? 2. Milyen új problémákkal szembesítette a pandémia a digitalizáció útjára lépett múzeumi kultúrát? 3. Hogyan gondolkodnak a képzésben résztvevő múzeumpedagógusok a képzésről, feladatukról, a múzeumpedagógiáról? 4. Milyen stratégiai célok segítik a múzeumpedagógia jövőjét? A válaszokban támaszkodtunk a képzési program dokumentumaira, a hallgatói visszajelzésekre, a hazai és a nemzetközi szervezetek állásfoglalásaira (ICOM, UNESCO, MOKK). A múzeumok jövőjében meghatározó az online és offline kulturális közvetítés, a szórakozva tanulás, az iskola partneri szerepe – a tudatos múzeumlátogató közönség formálásában.

##submission.downloads##

Megjelent

2021-10-15

Hogyan kell idézni

Vincze, B., & Kempf, K. (2021). Az ELTE PPK múzeumpedagógiai szakirányú képzésének tapasztalatai a kihívások tükrében. Tudásmenedzsment, 22(2. különszám), 65–83. https://doi.org/10.15170/TM.2021.22.K2.3