A közösségi tanulás laboratóriuma – a Jövő-Kép műhelysorozat

Szerzők

  • Inez Zsófia Koller

DOI:

https://doi.org/10.15170/TM.2021.22.K1.18

Kulcsszavak:

közösségi tanulás, edutainment, kollaboratív foglalkozás tervezés

Absztrakt

A Jövő-Kép műhelysorozat a társadalmi érzékenyítésre épülő foglalkozások bemutatásának és tesztelésének biztosít keretet a Társadalmi Befogadás Szakkollégium számára. E tanulmány a műhelysorozat első hat rendezvényének fejlődéstörténetét mutatja be, sorra veszi az egyes műhelyek szervezési folyamatait, teszteredményeit, a tapasztalatokra és a folyamatosan formálódó célkitűzésekre építő változtatásokat, illetve beágyazza a Jövő-Kép műhelyek során létrejött foglalkozásokat egy sajátos elméleti és módszertani keretbe, melyek közül mára már több önálló kutatásként is legitimálta magát. A műhely multidiszciplínáris társadalomtudományi kísérlet, mely szabályozza a résztvevők összetételét, a feladatok elvégézésének idejét, sorrendjét, s közben vizsgálja a résztvevők feladatmegoldási sikerességét, együttműködési stratégiáit, kényszerhelyzetekre adott reakcióit, így számos elméletet felhasznál a szociológia, a pszichológia, az etika, a könyvtártudomány és a neveléstudomány területéről. A tanulmány célja, hogy beazonosítsa azokat az elméleteket, tudományos rendezvény szervezéséhez, valamint tudományos kutatás teszteléséhez szükséges paramétereket, melyek alkalmassá tesznek egy rendezvénysorozatot arra, hogy a társadalmi érzékenyítés területén tartalmas, értékes és egyben élvezhető, a közösségi tanulásra alapozó foglalkozásokat tervezzenek benne.

##submission.downloads##

Megjelent

2021-07-06

Hogyan kell idézni

Koller, I. Z. (2021). A közösségi tanulás laboratóriuma – a Jövő-Kép műhelysorozat. Tudásmenedzsment, 22(1. különszám), 248–268. https://doi.org/10.15170/TM.2021.22.K1.18